تاثیر کافئین بر مغز جنین در رحم

تاثیر کافئین بر مغز جنین در رحم

تحقیقات جدید انجام شده حاکی از آن است که کافئین مصرف شده در دوران بارداری می تواند مسیرهای مهم مغزی را تحت تاثیر قرار دهد و آن را تغییر دهد که می تواند منجر به مشکلات رفتاری در زندگی آتی فرد گردد. محققان در موسسه علوم عصبی دل مونت در مرکز پزشکی دانشگاه روچستر (URMC) هزاران اسکن مغزی کودکان نه ساله و ده ساله را مورد بررسی قرار دادند و تغییرات ساختار مغز را در کودکانی که هنگام بارداری در رحم در معرض کافئین قرار گرفته بودند بررسی کردند.

تاثیر کافئین بر مغز جنین در رحم

همچنین اخبار علمی بیشتری را مطالعه فرمایید:

کافئین و میگرن

کافئین می‌تواند برخی از علائم ADHD اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی را درمان کند!

جان فاکس، Ph.D.، مدیر بخش موسسه علوم عصبی دل مونت و محقق اصلی توسعه شناختی مغز نوجوانان یا مطالعه ABCD در دانشگاه روچستر گفت:

“تاثیرات مشاهده شده، اثرات کوچکی است که باعث ایجاد شرایط وحشتناک روانپزشکی نمی شود، اما سبب بروز مشکلات رفتاری در کودک می گردد که ما را وادار به بررسی تأثیرات طولانی مدت مصرف کافئین در دوران بارداری می کند.”

افزایش مشکلات رفتاری، مشکلات توجه و بیش فعالی همه علائمی است که محققان در این کودکان مشاهده کردند.

زاخاری کریستنسن، دکترای پزشکی، گفت: “آنچه این ویژگی را منحصر به فرد می کند این است که ما یک مسیر بیولوژیکی داریم که هنگام مصرف کافئین از طریق بارداری متفاوت به نظر می رسد.” وی افزود: “مطالعات قبلی نشان داده است كه كودكان در تست های ضریب هوشی متفاوت عمل می كنند، یا آسیب شناسی روانی متفاوتی دارند، اما این مسئله همچنین می تواند به جمعیت شناسی نیز مربوط باشد، بنابراین تا زمانی كه چیزی مانند نشانگر زیستی نداشته باشید، تجزیه آن دشوار است.”

محققان اسکن مغزی بیش از 9000 شرکت کننده 9 ساله و ده ساله در مطالعه ABCD را تجزیه و تحلیل کردند. آنها تغییرات واضحی در چگونگی سازماندهی مسیرهای ماده سفید – که باعث ایجاد ارتباطی بین نواحی مغزی می شود – در کودکانی که مادران آن ها در دوران بارداری مصرف کافئین داشتند مشاهده کردند.

فاکس گفت: ” این یک مطالعه گذشته نگر است. و ما از مادران می خواهیم تا به یاد بیاورند که در دوران بارداری چه مقدار کافئین مصرف کرده اند.”

مطالعات قبلی نشان داده بود که کافئین می تواند بر بارداری تأثیر منفی بگذارد. همچنین شناخته شده است که جنین آنزیم لازم برای تجزیه کافئین هنگام عبور از جفت را ندارد و این امر می تواند تأثیر پایداری بر رشد عصبی بگذارد.

محققان خاطرنشان کردند که مشخص نیست که تأثیر کافئین بر مغز جنین در هر سه ماهه از بارداری به چه صورت است.

کریستنسن گفت: “دستورالعمل های بالینی فعلی پیشنهاد می کنند مصرف کافئین در دوران بارداری را محدود کنید – بیش از دو فنجان قهوه در روز نباشد.”

منبع خبر

همچنین مطالب علمی بیشتری بخوانید:

سرطان آندومتر (Endometrial Cancer) چیست؟

سرطان دهانه رحم (Cervical Cancer) چیست؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *