خدمات کشت سلول های بنیادی

آزمایشگاه کشت سلولی ژنیران با تجهیزاتی به روز و پیشرفته در زمینه کشت سلول های بنیادی و بررسی تمایز آن ها در اثر فاکتور های مختلف، به دانشجویان، محققان و شرکت های تحقیقاتی خدمات ارائه می کند. سیستم اتاق کشت آزمایشگاه ژنیران مجهز به clean room بوده و محیطی عاری از هرگونه آلودگی را برای انجام امور پژوهشی تأمین می کند. همچنین تمامی مواد و ترکیبات مورد استفاده از بهترین کیفیت و برند های معتبر بوده و خدمات مختلف در زمینه سلول های بنیادی زیر نظر اساتید مجرب و با سابقه با قیمتی دانشجویی ارائه می کند.

سلول های بنیادی به دلیل روشن بودن تقریبا تمام مسیر های ژنی، توانایی تمایز به انواع سلول های مختلف را دارا بوده و در پزشکی بازساختی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. چرا که توانایی تمایز و ساخت بافت های مختلف از سلول های بنیادی یک فرد، می تواند پیوند زدن بافت را در همان فرد تسهیل کند.

🔴 زمان تحویل: بسته به تراکم خواسته شده و همچنین سرعت رشد سلول، زمان تحویل متغیر می باشد. 🔴 نحوه محاسبه قیمت:

نحوه‌ی تحویل پروژه:

  • سلول کشت داده شده با تراکم مناسب، به همراه 50 سی سی محیط کشت مناسب سلول، درون فلاسک ارائه می گردد.

سلول ها به شکل فریز شده در محیط مخصوص فریز و درون کاریوویال ارائه می گردد

خدمات جانبی:

با توجه به امکانات آزمایشگاه ژنیران در زمینه حیوانات آزمایشگاهی، امکان استخراج بافت از انواع حیوانات مدل در آزمایشگاه ژنیران امکان پذیر بوده و همچنین محققین می توانند بافت های مختلف انسانی در آزمایشگاه ژنیران dispense و تقسیم کرده و جهت انجام امور پژوهشی مختلف کشت دهند. همچنین آزمایشگاه ژنیران تجهیزات و امکانات پیشرفته در زمینه ژنتیک خدمات مربوط در این زمینه را نیز ارائه می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات هریک از بخش های زیر، کلیک کنید:

تجهیزات مرتبط با کشت سلول های بنیادی

✔برای مشاهده جزییات تجهیزات و دستگاه های آزمایشگاه ژنیران اینجا کلیک کنید.

در رابطه با کشت سلول های بنیادی و بررسی تمایز آن ها بیشتر بدانیم…

سلول های بنیادی از نظر توان تمایزی به انواع Totipotent، Pluripotent و Multipotent تقسیم می شوند. می توان سلول های بنیادی را از بافت های مختلف بدن جانداران که سازنده سلول های مختلف هستند استخراج کرد. همچنین می توان سلول های بنیادی را از تمایز معکوس سلول های تکوین یافته بوجود آورد.

یکی از مسائل مهم در کار با سلول های بنیادی، شناخت فاکتور های روشن و خاموش کننده ژن ها می باشد. امروزه محققان سلول های نرمال از بافت جانداران استخراج کرده و بواسطه فاکتور های روشن کننده ژنومی، سلول های بنیادی بدست می آورند و در نهایت دوباره با فاکتور های تمایزی مختلف سلول های بنیادی را مجددا به بافت مورد نظر تمایز می دهند.

آزمایشگاه ژنیران در زمینه سلول های بنیادی با در دست داشتن امکانات مورد نیاز و همچنین کادر مجرب، در زمینه کار با سلول های بنیادی، به استخراج سلول های نرمال و بنیادی از جانداران مختلف پرداخته و پس از القاء فاکتور های مناسب، به بررسی روند خاموش و روشن شدن ژن های مختلف می پردازند.

انواع سلول های بنیادی

  • سلول های بنیادی جنینی.
  • سلول های بنیادی بافتی.
  • سلول های بنیادی مزانشیمی
  • سلول های بنیادی پرتوان القایی.

اهمیت سلول های بنیادی در کشت سلول چیست؟

سلول های بنیادی به دلایل زیادی برای موجودات زنده مهم هستند. در جنین 3 تا 5 روزه که بلاستوسیست نامیده می شود، سلول های داخلی کل بدن ارگانیسم را تشکیل می دهند، از جمله تمام انواع سلول های تخصصی و اندام ها مانند قلب، ریه، پوست، اسپرم، تخم مرغ و سایر بافت ها

اهمیت سلول های بنیادی در کشت سلول چیست؟

سلول های بنیادی به دلایل زیادی برای موجودات زنده مهم هستند. در جنین 3 تا 5 روزه که بلاستوسیست نامیده می شود، سلول های داخلی کل بدن ارگانیسم را تشکیل می دهند، از جمله تمام انواع سلول های تخصصی و اندام ها مانند قلب، ریه، پوست، اسپرم، تخم مرغ و سایر بافت ها. محیط های کشت سلول های بنیادی محلول های تخصصی هستند که برای حمایت از تکثیر، تمایز، رشد و انجماد سلول های بنیادی و سایر سلول ها طراحی شده اند.

چالش های کشت سلول های بنیادی چیست؟

رد ایمونولوژیک مانع اصلی برای موفقیت پیوند سلول های بنیادی است. سیستم ایمنی فرد نیز ممکن است سلول‌های پیوند شده را به عنوان اجسام خارجی تشخیص دهد و این می‌تواند باعث واکنش ایمنی شود که منجر به رد سلول‌های پیوند شده می‌شود.

هدف از کشت سلول های بنیادی چیست؟

شرایط کشت سلول های بنیادی باید امکان ایجاد و نگهداری سلول های فنوتیپی خوب و پایدار کاریوتیپی را فراهم کند. این وضعیت باید خود نوسازی و پتانسیل های چندتوانی/چندتوانی را حفظ کند. شرایط کشت سلولی باید استاندارد شود و از ماتریس ها و محیط های کاملاً تعریف شده استفاده شود.

مزایای و معایب کار با سلولهای بنیادی

مطالعات نشان داده‌اند که درمان با سلول‌های بنیادی می‌تواند به افزایش رشد بافت‌های جدید پوست سالم، افزایش تولید کلاژن، تحریک رشد مو پس از برش یا ریزش و کمک به جایگزینی بافت اسکار با بافت سالم جدید کمک کند. معایب درمان با سلول های بنیادی عبارتند از: رشد سلول های بنیادی بالغ برای مدت طولانی در کشت سخت است. هنوز هیچ فناوری برای تولید سلول های بنیادی بالغ در مقادیر زیاد وجود ندارد. سلول های پرتوان تحریک شده معمولاً هیچ روش برای نگهداری و تکرارپذیری ندارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *