آشنایی با مفاهیم بیوآرت، مبانی هنرهای تجسمی و اصول طراحی آکادمیک و چکیده گرافیکی

گرافیکال ابسترکت

بیوآرت علم ترکیبی بیولوژی و هنر است. بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان گرایش‌های مرتبط با بایو و زیست‌شناسی برای سرعت بخشیدن و بهبود انتقال مفهوم خود در مقالات علمی و پایان نامه‌ها و یا انتشار محتوای علمی و بیوآرت در صفحات شخصی و بلاگ‌ها نیازمند ترسیم و طراحی تصاویر مختلف علمی و یا مهارت ساخت و ویرایش ویدیوهای علمی و آکادمیک می‌باشند.

همچنین، با توجه به اهمیت طراحی آکادمیک و چکیده گرافیکی در مقالات و پایان‌نامه‌ها و تاکید مجلات بین المللی معتبر روی این موضوع و همچنین اهمیت طراحی و ویرایش ویدیوهای علمی و آکادمیک، کسب این مهارت ها برای دانشجو و محقق در زمینه رشته های علوم پزشکی و مرتبط با بایو بسیار حائز اهمیت می باشد.

طراحی گرافیک، هنری دیجیتال (Digital Art) به معنی برقراری ارتباط و حل مسئله از طریق عناصر کاربردی گوناگونی در تمامی زمینه ها به طور مستقیم است به طوری که غیرممکن است در هر مکانی پس از نگاه کردن به اطراف تاثیر آن در زندگی را نبینیم. در دنیای آکادمیک و علمی نیز برای نمایش هر چه بهتر ایده ها و نظریه‌های ذهنی و یا بهبود سطح کیفیت آموزش، به طراحی آکادمیک نیاز است.

در این دوره، مهارت آموزان با نرم افزارهای پرکاربرد و مهم در زمینه طراحی آکادمیک و بیوآرت، اعم از طراحی تصاویر و ویدیوها، آشنا شده و در آخر دوره قادر خواهند بود به صورت مستقل و حرفه ای تصاویر و ویدیوهای علمی مرتبط با مفاهیم علمی را طراحی و ویرایش نمایند.

آزمایشگاه ژنیران برای اولین بار درکشور اقدام به برگزاری دوره کارآموزی بیوآرت و طراحی آکادمیک کرده است که این دوره شامل 20 جلسه تئوری و عملی می باشد. در طی دوره مهارت‌آموزانی که حتی با اصول پایه طراحی و هنر که شامل مفاهیمی همچون رنگ شناسی، عناصر و کیفیت بصری نیستند نیز می توانند به طور حرفه ای محتواهای گرافیکی و آکادمیک، بیوآرت و چکیده گرافیکی مدنظر خود را تولید نمایند.

در این دوره انتظار می رود که Adobe Photoshop و Adobe Illustrator با هدف طراحی تصاویر آکادمیک و علمی (بایوآرت) و چکیده گرافیکی به دانش آموختگان تدریس شود. درنهایت دانش آموختگان قادر به تولید انواع بیوآرت و چکیده های گرافیکی خواهند بود. همچنین در ادامه هنرجویان و کارآموزان به یادگیری نرم افزار Wondershare Filmora و Camtasia جهت تولید و ویرایش محتوای ویدیویی و تدوین ویدیو می پردازند که از این جنبه جهت افزایش مهارت‌های تولید محتوای ویدیویی از طرح های آکادمیک و بایوآرت بسیار مفید خواهند بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *