طبق تحقیقات اخیر، آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عملکرد ورزشی را از بین ببرند.

طبق تحقیقات اخیر، آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عملکرد ورزشی را از بین ببرند.

اخبار بیولوژی

 

از بین بردن میکروارگانیسم‌های روده انگیزه و توانایی ورزش را کاهش می‌دهد.

بر اساس مطالعه اخیر، آنتی بیوتیک‌ها باکتری‌های ضروری روده را از بین می‌برند که باعث از بین رفتن انگیزه و استقامت ورزشکاران می‌شود. بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه California  در Riverside انجام شد، یک عنصر مهم که ورزشکاران را از اعتیاد به تلویزیون متمایز می‌کند، میکروبیوم آنها است.

این مطالعه یکی از معدود مطالعاتی است که به چگونگی تأثیر باکتری‌های روده بر عادات ورزشی می‌پردازد. در حالی که سایر مطالعات به چگونگی تأثیر ورزش بر میکروبیوم پرداخته‌اند، این مطالعه عکس این موضوع را نشان می‌دهد. برای ورزش هم مهارت و هم انگیزه ورزشی لازم است.

 

صفحات هوازی: ۱۰ روز مصرف آنتی بیوتیک میکروبیوم روده بالغ را که از میلیون‌ها واحد هوازی تشکیل دهنده کلنی تشکیل شده است، به مقدار غیر قابل تشخیصی کاهش داد. عکس: Monica McNamara /UCR

نتایج پژوهشگران اخیراً در ژورنال Behavioral Processes منتشر شده است.

طبق تحقیقات اخیر، آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عملکرد ورزشی را از بین ببرند.

همچنین اخبار مرتبط بخوانید:

ماست حاوی پروبیوتیک از تغییرات میکروبیوم که منجر به اسهال ناشی از آنتی بیوتیک میشود محافظت میکند.

مصرف آنتی بیوتیک ها تا چه حد بر روی ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش دارد؟

مقاومت آنتی بیوتیکی ناشی از تداخلات دارویی

Theodore Garland، فیزیولوژیست تکاملی UCR که این تحقیق در آزمایشگاه او انجام شد، گفت: “ما فکر می‌کردیم میکروبیوم مجموعه باکتری‌های روده حیوانات، بر فرآیندهای گوارشی و عملکرد ماهیچه‌ها و همچنین انگیزه رفتارهای مختلف از جمله ورزش تاثیر می‌گذارد. مطالعه ما این باور را تقویت می‌کند.”

محققان از نمونه‌های مدفوع حیوانی استفاده کردند تا نشان دهند که پس از ۱۰ روز درمان با آنتی‌بیوتیک، باکتری‌های روده دو گروه از موش‌ها، آنهایی که برای دویدن بالا پرورش داده شده‌اند و دیگر موش‌ها؛ کاهش یافته است.

هر دو گروه موش پس از درمان آنتی بیوتیکی هیچ علامتی از بیماری نشان ندادند. بنابراین محققان متقاعد شدند که آسیب میکروبیوتا (microbiota) زمانی که دویدن موش‌های ورزشکار در چرخ‌های مخصوص آنها تا 21 درصد کاهش می‌یابد، مقصر است. موش‌های با میزان دوندگی بالا نیز 12 روز پس از پایان درمان با آنتی‌بیوتیک نتوانستند رفتارهای دویدن خود را بازیابی کنند.

هم در طول درمان و هم بعد از درمان، رفتار موش‌های معمولی تغییر معنی‌داری نداشت.

“یک ورزشکار لحظه به لحظه با یک آسیب جزئی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. Monica McNamara، دانشجوی دکترای زیست‌شناسی تکاملی UCR و نویسنده ارشد این مقاله، می‌گوید در مورد یک ورزشکار در سطح جهانی، یک شکست کوچک می‌تواند بسیار چشمگیر‌تر شود. “به همین دلیل ما می‌خواستیم این دو نوع موش را با هم مقایسه کنیم.”

یکی از راه‌هایی که میکروبیوم ممکن است بر ورزش در موش یا انسان تأثیر بگذارد، توانایی آن در تبدیل کربوهیدرات‌ها به مواد شیمیایی است که در بدن حرکت می‌کنند و بر عملکرد عضلات تأثیر می‌گذارند.

Theodore Garland گفت: «فرآورده‌ نهایی متابولیک باکتری‌های روده را می‌توان دوباره جذب کرد و به عنوان سوخت استفاده کرد.

محققان مایل‌اند باکتری‌های خاصی را که مسئول افزایش عملکرد ورزشی هستند، شناسایی کنند. Garland می‌گوید: «اگر بتوانیم میکروب‌های مناسب را مشخص کنیم، امکان استفاده از آن‌ها به عنوان یک دارو برای کمک به افراد عادی برای ورزش بیشتر وجود دارد.

کمبود ورزش به عنوان یک خطر عمده جنبه‌های سلامت روان، از جمله افسردگی و همچنین سلامت جسمانی، از جمله سندرم متابولیک، دیابت، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و پوکی استخوان شناخته شده است. بسیاری از افراد فعال در حوزه بهداشت عمومی مایل به ترویج ورزش هستند، اما تعداد کمی از آنها راه‌هایی برای انجام موفقیت آمیز آن پیدا کرده‌اند.

طبق تحقیقات اخیر، آنتی بیوتیک‌ها می‌توانند عملکرد ورزشی را از بین ببرند.

ما در حال مطالعه روی موش‌ها هستیم، چون فیزیولوژی آنها بسیار شبیه به انسان است. Garland گفت: هر چه بیشتر درباره آنها بیاموزیم، شانس ما برای بهبود سلامت خودمان بیشتر می‌شود.

برخی غذاها نیز ممکن است باکتری‌های مطلوب روده را افزایش دهند. در حالی که تحقیقات در مورد “پروبیوتیک‌ها (probiotics)” در حال توسعه است، Garland توصیه می‌کند که علاقه مندان به ارتقای سلامت کلی علاوه بر ورزش منظم، یک رژیم غذایی متعادل را حفظ کنند.

Garland می‌گوید: «ما از مطالعات قبلی می‌دانیم که رژیم غذایی غربی که سرشار از چربی و قند است، می‌تواند تأثیر منفی بر تنوع زیستی روده شما داشته باشد و احتمالاً بر روی توانایی ورزشی و احتمالاً حتی بر انگیزه ورزش تأثیر منفی بگذارد.

مرجع: : “آنتی بیوتیک‌های خوراکی، رفتار ورزشی را در موش‌های ورزشکار کاهش می‌دهند”

توسط:

by Monica P. McNamara, Marcell D. Cadney, Alberto A.Castro, David A. Hillis, Kelly M. Kallini, John C. Macbeth, Margaret P. Schmill, Nicole E. Schwartz, Ansel Hsiao and Theodore Garland Jr., 4 May 2022, Behavioural Processes.

مترجم: بهار کنعانی

منبع

همچنین مطالب مرتبط بخوانید:

تست آنتی بیوگرام

مایکوپلاسما

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 6

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *