احتمال سقط جنین در طول تابستان تا 44 درصد افزایش می‌یابد

احتمال سقط جنین در طول تابستان تا 44 درصد افزایش می‌یابد

 

اخبار بیولوژی

در مقایسه با اواخر فوریه، خطر سقط جنین در هر هفته بارداری اواخر آگوست ۳۱ درصد افزایش یافت.

بر اساس تحقیقات اخیر، خطر سقط جنین در اواخر ماه آگوست در آمریکای شمالی نسبت به اواخر فوریه ۴۴ درصد افزایش یافته است که نیاز به بررسی هرگونه ارتباط بین گرمای شدید و از دست دادن بارداری را برجسته می‌کند.

سقط جنین که قبل از ۲۰ هفته از بارداری ممکن است اتفاق بیوفتد و ممکن است در ۳۰ درصد از بارداری‌ها رخ دهد. عوامل خطر ناشناخته برای این سقط‌های حاملگی، که ممکن است منجر به اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و اضطراب شود، بیش از نیمی از سقط جنین را تشکیل می‌دهند.

https://www.geniranlab.ir/category/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d9%84%d9%85%db%8c/%d8%a7%d8%ae%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%db%8c%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c

همچنین اخبار بیشتری بخوانید:

همچنین مطالب علمی بیشتری بخوانید:

آنتی بیوتیک های شایع در حال استفاده، ریسک سقط جنین را بالا می برند

تحقیقات قبلی نشان داده بود که مادران دوقلو بارورتر هستند، ولی معلوم شد که آنها فقط خوش شانس تر هستند

محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه  Boston  (BUSPH) اخیراً دریافته‌اند که احتمال سقط جنین ممکن است در تابستان افزایش یابد.

این مطالعه که در مجله Epidemiology منتشر شد، به بررسی تغییرات فصلی در خطر سقط جنین پرداخت. این مطالعه نشان داد که در آمریکای شمالی، زنان باردار در ماه‌های تابستان به‌ویژه در اواخر آگوست نسبت به ماه فوریه، یعنی شش ماه قبل، 44 درصد بیشتر در معرض خطر سقط زودرس (در عرض هشت هفته بارداری) قرار داشتند.

در مقایسه با اواخر فوریه، خطر سقط جنین در هر هفته بارداری در اواخر آگوست ۳۱ درصد افزایش یافت. از نظر جغرافیایی، یافته‌ها نشان داد که سقط جنین بیشتر در اواخر ماه آگوست و اوایل سپتامبر در میان زنان باردار ساکن در جنوب و غرب، جایی که تابستان‌ها گرم‌ترین مکان‌ها هستند، رخ می‌دهد.

یافته‌ها حاکی از آن است که برای درک کامل تأثیرات احتمالی گرمای شدید و سایر مواجهه‌های محیطی یا سبک زندگی در هوای گرم در از دست دادن بارداری غیرمنتظره، به مطالعات بیشتری نیاز است.

Dr. Amelia Wesselink، استادیار پژوهشی اپیدمیولوژی (epidemiology) در BUSPH، سرپرست و نویسنده مقاله، می‌گوید: «هر زمان که تغییرات فصلی در نتیجه گیری‌تان مشاهده می‌کنید، می‌تواند به شما نکاتی در مورد علل آن پیامد بدهد. ما دریافتیم که خطر سقط جنین، به ویژه خطر سقط جنین زودرس قبل از هفته هشتم بارداری، در تابستان بالاترین میزان بود. اکنون باید بیشتر به این موضوع بپردازیم تا بفهمیم چه نوع تماس‌های جنسی در تابستان شایع تر است و کدام یک از این‌ها می‌تواند افزایش خطر سقط جنین را توضیح دهد.

احتمال سقط جنین در طول تابستان تا 44 درصد افزایش می‌یابد

برای این مطالعه، Wesselink و همکارانش داده‌های نظرسنجی در مورد از دست دادن بارداری در بین برنامه‌ریزان بارداری را در مطالعه آنلاین بارداری مبتنی بر BUSPH (PRESTO) تجزیه و تحلیل کردند.

همه شرکت کنندگان PRESTO اطلاعات پایه در مورد جمعیت شناسی، سبک زندگی و تاریخچه پزشکی ارائه دادند و برای این مطالعه، محققان بر روی 6104 شرکت کننده تمرکز کردند که ظرف 12 ماه پس از ثبت نام باردار شدند. آنها اطلاعاتی در مورد از دست دادن حاملگی از هر نوع، تاریخ از دست دادن، و هفته‌های حاملگی در زمان از دست دادن ارائه کردند.

یافته‌ها شروع به پر کردن شکاف در اطلاعات مربوط به الگوهای فصلی در سقط جنین کردند. مطالعات قبلی بر داده‌های بالینی یا باروری تکیه کرده‌اند، که هر دو احتمالاً سقط‌های جنینی را که در اوایل بارداری یا خارج از بیمارستان و در بین زوج‌هایی که چالش‌های باروری را تجربه نمی‌کنند، نادیده می‌گیرند.

یک فرضیه این است که افزایش خطر سقط جنین در تابستان ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما است.

Wesselink می‌گوید: «مطالعات کمی ارتباط بین گرما و خطر سقط جنین را بررسی کرده‌اند، بنابراین این موضوع قطعاً نیاز به کاوش بیشتر دارد. با این حال، محققان استدلال می‌کنند که پزشکان، سیاست‌گذاران و کارشناسان آب و هوا می‌توانند از قبل برای کاهش خطرات احتمالی مرتبط با قرار گرفتن در معرض گرما در دوران بارداری اقدام کنند.

Wesselink می‌گوید: «ما می‌دانیم که گرما با خطر بالاتری نسبت به سایر پیامدهای بارداری، مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و به‌ویژه مرده‌زایی مرتبط است. » راهنمای پزشکی و پیام‌های بهداشت عمومی از جمله برنامه‌های اقدام گرمایی و سیاست‌های سازگاری با آب و هوا باید اثرات بالقوه گرما را بر سلامت افراد باردار و نوزادان آنها در نظر بگیرد.

مرجع: “مطالعه Cohort آینده نگر تغییرات فصلی در سقط جنین خودبخودی”.

توسط:

Amelia K. Wesselink, Lauren A. Wise, Elizabeth E. Hatch, Ellen M. Mikkelsen, David A. Savitz, Kipruto Kirwa and Kenneth J. Rothman, May 2022, Epidemiology.

 

منبع

مترجم: بهار کنعانی

همچنین مطالب علمی بیشتری را بخوانید:

آشنایی با مبانی کشت سلول و مراحل کاریوتایپ

کم خونی داسی شکل چیست؟

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *