بیکاری در درازمدت می‌تواند پیامدهای جدی برای  سلامتی داشته باشد.

بیکاری در درازمدت می‌تواند پیامدهای جدی برای  سلامتی داشته باشد.

اخبار سلامتی

سلامت روانی و جسمی در اواخر عمر، تحت‌تأثیر بیکاری قرار می‌گیرد.

طبق یک مطالعه اخیر، تجربه یک فرد از بیکاری در دهه بیست، سی و چهل‌سالگی تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت آنها در آینده دارد. این  امر ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که این افراد در سال‌های  بیکاری خود به مراقبت‌های بهداشتی (به دلیل مشکلات مالی) دسترسی نداشتند.

محققان دریافتند در مقایسه با افرادی که در طول زندگی حرفه‌ای خود، زمان‌های بیکاری بسیار کمی را تجربه کرده‌اند،  افرادی که اغلب در اواسط تا اواخر دهه ۲۰ و اوایل ۳۰ سالگی بیکار بوده اما پس از ۳۵ سالگی تجربه کمی از بیکاری داشته‌اند،  با رسیدن به سن ۵۰ سالگی از سلامت جسمی و روانی بسیار پایینی برخوردار بودند.

علاوه بر این، افرادی که از اواسط دهه ۲۰ تا اواخر دهه ۴۰ خود مرتباً بیکار بوده‌اند تا سن ۵۰ سالگی به طور قابل‌توجهی از سلامت جسمی و روانی ضعیف‌تری برخوردار بودند. یک امتیاز کلی که شامل عوامل انرژی، درد و رفاه عاطفی بود برای تعیین میزان سلامت افراد استفاده شد.

این پژوهش،  یکی از اولین تحقیقاتی است که روابط بین زمان و تعداد دفعات تجربه بیکاری و سلامت میان‌سالی را علاوه بر ارتباط بین بیکاری و سلامتی در اواخر عمر شناسایی می‌کند.

به گفته سارا داماسکه، دانشیار جامعه‌شناسی، کار و روابط استخدامی، و مطالعات زنان در ایالت پن، عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی در زمان بیکاری، ممکن است به توضیح برخی از نتایج به‌دست‌آمده کمک کند.

بیکاری در درازمدت می‌تواند پیامدهای جدی برای  سلامتی داشته باشد.

داماسکه اظهار داشت: «تقریباً ۷۵ درصد از کارگران در ایالات متحده از طریق کارفرمایان خود بیمه درمانی دریافت می‌کنند که این امر احتمال تأثیرات پایدار بیکاری را  بیشتر از سایر کشورها می‌کند». سیاست‌هایی که با هدف بهبود دسترسی به کار تمام‌وقت و بیمه درمانی و همچنین تلاش برای ترویج رفتارهای سالم انجام می‌شود، ممکن است بتواند با اثرات منفی بیکاری مقابله کند.

همچنین اخبار بیشتری را مطالعه فرمایید:

فواید شگفت انگیز آب‌ سرد درمانی برای سلامتی

آیا تواضع می‌تواند موجب خوشبختی در زندگی شود؟ رابطه‌ی بین آرزوهای زندگی، سلامتی ذهنی و فروتنی

خیلی بلند؟خیلی کوتاه؟ قد میتواند عامل خطر برای چندین وضعیت سلامتی باشد

این مطالعه اخیراً در مجله پیری و سلامت منتشر شده است.

به گفته داماسکه، تحقیقات قبلی ارتباطی بین تجربه بیکاری و ضعف سلامتی پیدا کرده بود. اما چگونگی تجربیات مختلف بیکاری در طول زمان و تأثیر آن بر سلامت در میان‌سالی چندان شناخته نشده بود. به‌منظور این مطالعه، محققان می‌خواستند مسیرها یا الگوهای مختلف بیکاری را که افراد تجربه می‌کنند، شناسایی کنند و نحوه تأثیر آن‌ها بر سلامتی  را در سن ۵۰ سالگی بررسی کنند.

محققان داده‌های بررسی ملی طولی جوانان National Longitudinal Survey of Youth را تجزیه‌وتحلیل کردند که شامل اطلاعاتی در مورد 6434 شرکت‌کننده در سنین 27 تا 49 سال بود که یک سال در میان در مورد تعداد هفته‌هایی که شاغل، بیکار و یا کلاً بدون شغل بودند مصاحبه می‌شدند. شرکت‌کنندگان همچنین پرسش‌نامه‌هایی را در مورد سلامت جسمی و روانی خود در سنین 40 و 50 سال، تکمیل کردند.

آدریان فرچ، دانشیار دانشگاه میسوری که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، می‌گوید: «علاوه بر این، ما متغیرهای مخدوش‌کننده‌ای  که ممکن است نتایج را تغییر دهند تحت کنترل قرار دادیم،  مواردی مانند منابع مالی و خانگی و رفتارهای بهداشتی مانند نوشیدن الکل و سیگار کشیدن، شاخص توده بدنی و ساعات خواب شبانه.»

پس از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، محققان، شرکت‌کنندگان را به سه گروه اصلی تقسیم کردند.

“همواره در سطح پایین” که ۷۰ درصد از نمونه را شامل می‌شد و شامل شرکت‌کنندگانی بود که کمترین بیکاری را در هر سنی تجربه کرده‌اند.

گروه ” نیمه‌حرفه‌ای کاهشی” ۱۸ درصد از نمونه را تشکیل می‌دادند و بیشتر بیکاری خود را قبل از ۳۵ سالگی تجربه کردند.

“به طور مداوم در سطح بالا”  که ۱۲ درصد باقی‌مانده را شامل می‌شد و شامل شرکت‌کنندگانی بود که در تمام سنین بیشترین میزان بیکاری را داشتند.

به گفته داماسکه، برخی از ارتباطات بین بیکاری و پیامدهای بد سلامتی در سن ۵۰ سالگی   را می‌توان با متغیرهای مخدوش‌کننده در توجیه کرد که نشان‌دهنده مواردی هستند که مستقیماً با اشتغال مرتبط نیستند و می‌توانند توسط تحت‌تأثیر موارد دیگری قرار گیرند.

بیکاری در درازمدت می‌تواند پیامدهای جدی برای  سلامتی داشته باشد.

داماسکه بیان داشت: «برخی از آثار بیکاری ممکن است از طریق عوامل مبتنی بر اشتغال و  رفتارهای بهداشتی نشان داده شوند. به‌عنوان‌مثال، فقدان بیمه درمانی، سیگار کشیدن و فقدان فعالیت بدنی، همگی با سلامت جسمی و روانی ضعیف در سن ۵۰ سالگی مرتبط بودند. مداخلات بهبود دهنده می‌توانند باهدف کاهش این مشکلات و امید به  بهبود سلامتی، بدون توجه به وضعیت شغلی انجام شوند»

محققان اظهار داشتند که مطالعات آینده می‌تواند بررسی کند که مدت‌زمان بیکاری چگونه بر سلامتی تأثیر می‌گذارد، زیرا بیکاری طولانی‌مدت ممکن است برای سلامتی افراد مضر باشد.

همچنین مطالب علمی بیشتری مطالعه فرمایید:

BIGOREXIA چیست؟ 4 علائم BIGOREXIA و راه‌های درمان

سرطان سینه در مردان (BREAST CANCER IN MEN) چیست؟

منبع

مترجم:مریم محجوب

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

1 دیدگاه برای “بیکاری در درازمدت می‌تواند پیامدهای جدی برای  سلامتی داشته باشد.

  1. کاربر ژنیران گفته:

    سلام روزبخیر. مقداری گیاه خشک دارم که میخوام عصاره گیری کنم. شما انجام میدین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *