توابع در پایتون

توابع

 

 

تابع پایتون گروهی از کدها است. برای اجرای کد در یک تابع، باید تابع را فراخوانی کنید. پس از تعریف تابع، می توان یک تابع را از هر جایی فراخوانی کرد. توابع می توانند با استفاده از دستور بازگشت مقداری را برگردانند.

توابع یک ویژگی مشترک در بین همه زبان های برنامه نویسی هستند. آنها به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا بلوک هایی از کد بنویسند که وظایف خاصی را انجام می دهند. یک تابع می تواند هر چند بار که یک توسعه دهنده بخواهد در سراسر کد خود اجرا شود.

توابع به توسعه دهندگان این امکان را می دهند که تکرار را در کد خود کاهش دهند زیرا می توانند یک بلوک کد را چندین بار در یک برنامه اجرا کنند.

تابع در پایتون چیست؟

تابع یک بلوک از کد است که فقط زمانی اجرا می شود که فراخوانی شود. توابع پایتون یک مقدار را با استفاده از یک عبارت بازگشتی، در صورتی که مشخص شده باشد، برمی گرداند. یک تابع را می توان در هر جایی پس از اعلام تابع فراخوانی کرد.

یک تابع به خودی خود هیچ کاری انجام نمی دهد. اما، زمانی که نیاز به استفاده از یک تابع دارید، می توانید آن را فراخوانی کنید و کد داخل تابع اجرا خواهد شد.

در پایتون دو نوع تابع وجود دارد: تعریف شده توسط کاربر و توکار. توابع داخلی توابعی مانند:

 

Print()، که یک عبارت را در کنسول چاپ می کند

Python len()که طول یک لیست را محاسبه می کند

Python str()، که یک مقدار را به یک رشته تبدیل می کند

توابع تعریف شده توسط کاربر، بلوک های کد قابل استفاده مجدد هستند که توسط شما، توسعه دهنده نوشته شده است. این بلوک های کد به شما این امکان را می دهند که کد خود را با کارایی بیشتری سازماندهی کنید. این مهم است زیرا هرچه کد شما سازماندهی شده تر باشد، نگهداری آن آسان تر خواهد بود.

چگونه یک تابع پایتون را تعریف کنیم؟

تعریف تابع به ایجاد تابع اشاره دارد. این شامل نوشتن یک بلوک از کد است که می توانیم با ارجاع به نام تابع خود آن را فراخوانی کنیم. یک تابع با کلمه کلیدی def و به دنبال آن نام تابع و مجموعه ای از پرانتز مشخص می شود.

 

برای این مثال، ما یک تابع ساده ایجاد می کنیم که عبارت It’s Monday را چاپ می کند! برای این کار می توانیم از این کد استفاده کنیم:

def print_monday():

 

                      print(“It’s Monday!”)

همچنین از صفحات زیر دیدن فرمایید:
کارآموزی پایتون برای بیولوژيست‌ها
خدمات و تجهیزات آزمایشگاهی 
مطالب علمی بیشتری را در ویکی ژن مطالعه فرمایید…

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید