خودروهای برقی دو برابر بیشتر عابران پیاده را زیر می‌گیرند!

خودروهای برقی دو برابر بیشتر عابران پیاده را زیر می‌گیرند!

مقدمه‌ای بر خودروهای برقی و عابران پیاده

طبق مطالعه جدید، عابران پیاده در معرض خطر بیشتری برای برخورد با وسایل نقلیه برقی یا هیبریدی نسبت به خودروهای بنزینی یا دیزلی قرار دارند، به خصوص در محیط‌های شهری، که خواستار اقدامات ایمنی بیشتر در طول انتقال به وسایل نقلیه برقی است.

این مطالعه، خطرات تصادفات را در مناطق شهری بریتانیا از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ نشان می‌دهد. محققان خواستار اقداماتی برای کاهش این خطر هستند زیرا خودروهای سوخت فسیلی برای بهبود کیفیت هوا و مهار تغییرات اقلیمی به تدریج کنار گذاشته می‌شوند.

محققان خاطرنشان می‌کنند که جراحات ناشی از تصادفات جاده‌ای علت اصلی مرگ و میر کودکان و جوانان است و از هر ۴ مورد مرگ ناشی از تصادفات جاده‌ای، یک مورد مربوط به عابران پیاده است. در بحبوحه تغییر رو به رشد به سمت خودروهای برقی و هیبریدی، نگرانی‌هایی وجود دارد که این وسایل نقلیه ممکن است به دلیل کم‌صداتر بودن، به‌ویژه در مناطق شهری که سطح سر و صدای محیط بالاتر است، خطر بیشتری برای عابران پیاده ایجاد کنند.

ماشین و عابر پیاده

برای بررسی بیشتر این موضوع، محققان با استفاده از داده‌های ایمنی جاده (STATS19)، تفاوت‌های نرخ تلفات عابران پیاده را به ازای هر ۱۰۰ میلیون مایل طی شده در جاده‌های بریتانیا بین خودروهای برقی/هیبریدی و خودروهای سوخت فسیلی مقایسه کردند. آنها مسافت پیموده شده سالانه را از داده‌های نظرسنجی سفر ملی (NTS) برآورد کردند. این داده‌ها فقط از سال ۲۰۱۳ شامل خودروهای هیبریدی به عنوان نوع سوخت خودرو شده‌اند و نقصی در بایگانی مانع از آپلود داده‌های مرتبط از سال ۲۰۱۸ شده است – از این رو دوره مطالعه انتخاب شده از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ است.

تجزیه و تحلیل و نرخ تلفات

در مجموع، ۳۲ میلیارد مایل برای تردد خودروهای برقی/هیبریدی و ۳ تریلیون مایل برای تردد خودروهای بنزینی/دیزلی در تجزیه و تحلیل گنجانده شده است.

بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، ۹۱۶،۷۱۳ مورد تلفات ناشی از تصادفات گزارش‌شده ترافیک جاده‌ای در بریتانیا وجود داشت. از این تعداد، ۱۲۰،۱۹۷ نفر عابر پیاده بودند که ۹۶،۲۸۵ نفر از آنها توسط خودرو یا تاکسی زیر گرفته شده بودند. سه چهارم از این عابران پیاده – ۷۱،۶۶۶ نفر (۷۴٪) – توسط خودروی سواری یا تاکسی با سوخت بنزین یا دیزل زده شده بودند. حدود ۱۶۵۲ نفر (۲٪) توسط یک وسیله نقلیه برقی یا هیبریدی برخورد کرده بودند. اما در تقریباً ۱ مورد از هر ۴ مورد (۲۲،۸۲۹; ۲۴%) از تلفات عابران پیاده، کد نوع وسی نقلیه ذکر نشده است.

اکثر تصادفات در مناطق شهری رخ داده است، بخش بیشتری از آنها شامل وسایل نقلیه برقی یا هیبریدی نسبت به وسایل نقلیه بنزینی/دیزلی بوده است: ۹۴٪ در مقابل ۸۸٪. این در مقایسه با ۶٪ و ۱۲٪ به ترتیب در مناطق روستایی است.

بر اساس این داده ها، محققان محاسبه می کنند که بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷، میانگین نرخ سالانه تلفات عابران پیاده در هر ۱۰۰ میلیون مایل تردد جاده ای ۵.۱۶ برای وسایل نقلیه برقی و هیبریدی و ۲.۴۰ برای وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی بوده است.

این نشان می دهد که تصادفات با عابران پیاده به طور متوسط دو برابر بیشتر با وسایل نقلیه برقی و هیبریدی نسبت به وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی و سه برابر بیشتر در مناطق شهری نسبت به مناطق روستایی بوده است، محققان می گویند.

بنزینی در مقابل برقی

آنها چندین هشدار در مورد یافته های خود را تأیید می کنند، از جمله نبود داده ها فراتر از سال ۲۰۱۷ و عدم وجود کد وسیله نقلیه در تقریباً یک چهارم موارد. و آنها پیشنهاد می کنند که رانندگان جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر بیشتر در معرض تصادفات جاده‌ای قرار می‌گیرند و همچنین به احتمال زیاد صاحب یک خودروی برقی هستند، که احتمالاً بخشی از خطر مشاهده‌شده ناشی از این وسایل نقلیه را توضیح می‌دهد.

آنها می نویسند: تعداد بیشتری از عابران پیاده در بریتانیا توسط خودروهای بنزینی و دیزلی نسبت به خودروهای برقی مصدوم می شوند، اما در مقایسه با خودروهای بنزینی و دیزلی، خودروهای برقی خطر بیشتری برای عابران پیاده ایجاد می کنند و این خطر در محیط های شهری بیشتر است

آنها پیشنهاد می کنند:

یک توضیح منطقی برای نتایج ما این است که سطوح سر و صدای محیط در مناطق شهری و روستایی متفاوت است و باعث می شود که وسایل نقلیه برقی در مناطق شهری برای عابران پیاده کم صدا باشند

آنها تاکید می کنند: از دیدگاه بهداشت عمومی، نتایج ما نباید اشکال فعال حمل و نقل مفید برای سلامتی، مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را دلسرد کند، بلکه می توان از آنها برای اطمینان از درک و پیشگیری از هر گونه افزایش احتمالی خطر آسیب دیدگی در ترافیک استفاده کرد

برای دستیابی به این هدف، آن‌ها نتیجه‌گیری می‌کنند که خطر ایمنی بیشتر عابران پیاده توسط خودروهای برقی و هیبریدی «باید کاهش یابد زیرا دولت‌ها به حذف تدریجی خودروهای بنزینی و دیزلی ادامه می‌دهند».

همچنین بخوانید:

مترجم: محمد صادق محمودی لرد

منبع

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *