طول عمر بیشتر با نوشیدن 2 تا 3 فنجان قهوه در روز!

طول عمر بیشتر

اخبار سلامتی

طول عمر بیشتر و قهوه:

نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز با طول عمر بیشتر و  کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در مقایسه با اجتناب از قهوه همراه است. این بر اساس تحقیقات جدیدی است که در 27 سپتامبر در مجله انجمن اروپایی قلب و عروق (ESC) منتشر شده است. یافته های افزایش طول عمر با انواع قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین مرتبط است.

پروفسورPeter Kistler ،نویسنده این مطالعه گفت: «در این مطالعه بزرگ، قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین با کاهش مشابهی در بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی با هر علتی مرتبط بودند.» او یک محقق بین المللی در تحقیقات آریتمی قلبی از موسسه تحقیقات قلب و دیابت بیکر استرالیا است. نتایج نشان می‌دهد که مصرف ملایم تا متوسط ​​قهوه آسیاب شده، فوری و بدون کافئین باید بخشی از یک سبک زندگی سالم در نظر گرفته شود.

طول عمر بیشتر

قبل از این، اطلاعات کمی در مورد تأثیر آماده سازی‌های مختلف قهوه بر سلامت و بقای قلب وجود داشت. بنابراین، این مطالعه ارتباط بین انواع قهوه و آریتمی‌های اتفاقی، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ را با استفاده از داده‌های Biobank بریتانیا، که بزرگسالان بین 40 تا 69 سال را انتخاب کرده بود، بررسی کرد. بیماری قلبی عروقی شامل بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب و سکته مغزی ایسکمیک بود.

همچنین اخبار علمی بیشتری را مطالعه فرمایید:

4 مزیت علمی فنجان قهوه صبحگاهی شما

نوشیدن قهوه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد!

 

در این مطالعه 449,563 شرکت‌کننده فاقد آریتمی یا سایر بیماری‌های قلبی عروقی در شروع تحقیقات بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 58 سال و 55.3 درصد  آن‌ها زن بودند. پرسشنامه ای توسط شرکت کنندگان تکمیل شد که از آنها می‌پرسید که آنها هر روز چند فنجان قهوه می‌نوشند و معمولاً چه نوع قهوه ای ، قهوه فوری، آسیاب شده (مانند کاپوچینو یا قهوه فیلتر شده) یا قهوه بدون کافئین می‌نوشند.

آن‌ها به شش دسته  از نطر مصرف روزانه قهوه گروه بندی شدند که شامل هیچ، کمتر از یک، یک، دو تا سه، چهار تا پنج و بیش از پنج فنجان در روز بود. نوع معمول قهوه مورد استفاده ،قهوه فوری در 198062 شرکت کننده (44.1%)، قهوه آسیاب شده در 82575 (18.4%) شرکت کننده و قهوه بدون کافئین در 68416 (15.2%) شرکت کننده بود. افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، به‌عنوان گروه شاهد در نظر گرفته شدند،که 100510 (22.4 درصد) از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دادند.

پس از تنظیم سن، قومیت، جنسیت، چاقی، دیابت، فشار خون بالا، وضعیت سیگار کشیدن، آپنه انسدادی خواب، و مصرف چای و الکل، مصرف کنندگان قهوه از نظر بروز بیماری های قلبی عروقی، آریتمی و مرگ با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند مقایسه شدند. اطلاعات  نهایی بدست آمده از سوابق پزشکی و سوابق مرگ جمع‌آوری شده بود و میانگین پیگیری نمونه ها 12.5 سال بود.

طول عمر بیشتر

در مجموع 27809 شرکت کننده (6.2%) در طول پیگیری جان خود را از دست دادند. تمام انواع فرعی قهوه با کاهش مرگ و میر به هر دلیلی مرتبط بودند. بیشترین کاهش خطر با دو تا سه فنجان در روز مشاهده شد که در مقایسه با عدم نوشیدن قهوه به ترتیب با 14، 27 درصد و 11 درصد کاهش خطر مرگ با انواع قهوه ،بدون کافئین، آسیاب شده و فوری همراه بود. بیماری قلبی عروقی در 43173 شرکت کننده (9.6%) در طول پیگیری تشخیص داده شد.

همه انواع قهوه با کاهش بیماری قلبی عروقی مرتبط بودند. باز هم، کمترین خطر با دو تا سه فنجان در روز مشاهده شد که در مقایسه با ننوشیدن قهوه با 6، 20 درصد و 9 درصد کمتر احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برای قهوه بدون کافئین، آسیاب شده و قهوه فوری همراه بود. در طول پیگیری در 30100 شرکت کننده (6.7%) آریتمی تشخیص داده شد. قهوه آسیاب شده و فوری، بدون کافئین، با کاهش آریتمی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی همراه بود.

در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشند، کمترین خطر با چهار تا پنج فنجان در روز برای قهوه آسیاب شده و دو تا سه فنجان در روز برای قهوه فوری مشاهده شد که به ترتیب 17 و 12 درصد کاهش خطر را به دنبال داشتند. پروفسور کیستلر می گوید: «کافئین شناخته شده ترین ترکیب در قهوه است، اما این نوشیدنی حاوی بیش از 100 جزء فعال بیولوژیکی است. این احتمال وجود دارد که ترکیبات بدون کافئین مسئول روابط مثبت مشاهده شده بین نوشیدن قهوه، بیماری های قلبی عروقی و بقا باشند. یافته‌های ما نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر متوسطی از انواع قهوه را نباید دست کم گرفت، بلکه می‌توان از آن به عنوان یک رفتار سالم برای زندگی لذت برد.

همچنین مطالب علمی بیشتری بخوانید:

سندرم امانوئل

منبع

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *