غم و تنهایی بیشتر از سیگار پیری را تسریع می کند

غم و تنهایی

اخبار سلامتی

محققان دانشگاه استنفورد در جدیدترین مطالعه خود دریافتند، غم و تنهایی و مجرد بودن تاثیر بیشتری نسبت به استعمال سیگار بر تسریع روند پیری در افراد دارد.

تسریع پیری

با افزایش سن، آسیب‌های مولکولی انباشته می‌شود و به ایجاد ضعف و بیماری‌های جدی مرتبط با پیری منجر می‌شود. این فرآیندهای مولکولی در برخی افراد شدیدتر از سایرین است و در نتیجه شرایطی را ایجاد می‌کند که معمولاً پیری تسریع شده نامیده می‌شود. خوشبختانه، با استفاده از مدل‌های دیجیتالی پیری (ساعت‌های پیری) می‌توان سرعت افزایش سن را قبل از آشکار شدن پیامدهای فاجعه‌بار آن تشخیص داد. این مدل‌ها همچنین می‌توانند برای استخراج درمان‌های ضد پیری در سطوح فردی و جمعیتی مورد استفاده قرار گیرند.

ضد پیری

بر اساس آخرین مقاله منتشر شده در ژورنال Aging-US، هر درمان ضد پیری باید به همان اندازه که برسلامت جسمی فرد متمرکز است، بر سلامت روان فرد نیز تمرکز کند. یک همکاری بین‌المللی به رهبری Deep Longevity با دانشمندان آمریکایی و چینی تأثیرات تنهایی، احساس ناراحتی یا خواب نامنظم را بر سرعت پیری اندازه‌گیری کرد و تاثیر آن‌ها را قابل توجه یافت.

یک ساعت پیری جدید که با خون و داده‌های بیومتریک 11914 بزرگسال چینی تهیه وتأیید شده است، در مقاله علمی ارائه شده است. این اولین ساعت پیری است که به طور انحصاری بر روی یک گروه چینی با چنین حجمی استفاده شده است.

همچنین بخوانید:

شتاب پیری در افراد دارای سابقه سکته مغزی، بیماری های کبدی و ریوی، افراد سیگاری و جالب تر از همه، افرادی که در وضعیت روانی آسیب پذیر بودند، مشاهده شد. در واقع، نشان داده شد که احساس ناراحتی، ناامیدی و تنهایی باعث افزایش سن بیولوژیکی فرد نسبت به سیگار کشیدن می‌شود.

زندگی در یک منطقه روستایی (به دلیل در دسترس بودن کم خدمات پزشکی) و مجرد بودن دو عامل اضافی مرتبط با روند پیری سریع هستند. بنابراین، نویسندگان مقاله به این نتیجه رسیدند که جنبه روانی پیری را نه در تحقیقات و نه در کاربردهای عملی ضد پیری نباید نادیده گرفت. به گفته مانوئل فاریا از دانشگاه استنفورد:

وضعیت‌های روانی و روانی-اجتماعی برخی از قوی‌ترین تعیین کننده‌های پیامدهای سلامتی – و کیفیت زندگی – هستند، اما تا حد زیادی از مراقبت‌های بهداشتی مدرن حذف شده‌اند. الکس ژاورونکوف، مدیر عامل Insilico Medicine، اشاره می‌کند که این مطالعه یک اقدام برای “آهسته کردن یا حتی معکوس کردن پیری روانی در مقیاس ملی” ارائه می‌دهد.

ترک سیگار

در اوایل سال جاری، Deep Longevity FuturSelf.AI را منتشر کرد، یک سرویس وب سلامت روان با هدایت هوش مصنوعی، که بر اساس انتشار قبلی در مجله Aging-US است. این سرویس یک ارزیابی روانشناختی رایگان ارائه می‌دهد که توسط یک الگوریتم هوش مصنوعی پردازش می‌شود و گزارش کاملی از سن روانی کاربر و همچنین سلامت ذهنی فعلی و آینده ارائه می‌دهد. دیپانکار نایاک، مدیر اجرایی Deep longevity تایید می کند،

“FuturSelf.AI، در ترکیب با مطالعه بزرگسالان چینی مسن تر، طول عمر عمیق را در خط مقدم تحقیقات بیوجرونتولوژی(مطالعه اساس بیولوژیکی پیری و بیماری های مرتبط با سن) قرار می‌دهد.”

مطالب مرتبط:

 

منبع

مترجم :نسترن عاشوری

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 7

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *