محاسبات کوانتومی با نرم افزار Gaussian

نرم افزار Gaussian

در مورد نرم افزار Gaussian بیشتر بدانید

Gaussian یک برنامه کامپیوتری است که توسط شیمیدانان، مهندسان شیمی، بیوشیمی دانان، فیزیکدانان و سایر دانشمندان استفاده می شود. از قوانین اساسی مکانیک کوانتومی برای پیش‌بینی انرژی‌ها، ساختارهای مولکولی، داده‌های طیف‌سنجی (NMR، IR، UV، و غیره) و محاسبات بسیار پیشرفته‌تر استفاده می‌کند. این برنامه در سال ۱۹۷۰ توسط جان پوپل و گروه تحقیقاتی او در دانشگاه کارنگی ملون با نام گوسین ۷۰ منتشر شد.

از آن زمان تاکنون به طور مداوم به روز شده است و Gaussian09 آخرین نسخه از سری برنامه های گوسی است. نرم افزار Gaussian09 قابلیت های پیشرفته ای را برای مدل سازی سازه های الکترونیکی فراهم می کند. نرم افزار Gaussian09 دارای مجوز برای طیف گسترده ای از سیستم های کامپیوتری است.

آنچه در مورد نرم افزار Gaussian09 جدید است

نرم افزار Gaussian09

نرم افزار Gaussian09 ویژگی های جدید و بهبود عملکرد را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد سیستم های مولکولی را با اندازه فزاینده، با دقت بیشتر، تحت طیف وسیع تری از شرایط دنیای واقعی مدل سازی کنید.

برخی از این ویژگی های جدید و بهبود عملکرد نرم افزار Gaussian09 عبارتند از:

  • مدل واکنش های سیستم های بسیار بزرگ با ONIOM.
  • حالات برانگیخته را در فاز گاز را مورد بررسی قرار می دهد.
  • پیش بینی طیف اضافی.
  • روش ها و الگوریتم های جدید و پیشرفته
  • سهولت استفاده از ویژگی های.
  • بهبود عملکرد.

 

 

محاسبات پیشرفته با استفاده از Gaussian09:

  • بررسی های جامع مولکول ها و واکنش ها:

ساختارهای حالات گذار را پیش بینی کنید و بررسی کنید که نقاط ساکن واقع در حالت های حداقل و گذار هستند. می‌توانید مسیر واکنش را با پیروی از مختصات واکنش ذاتی (IRC) محاسبه کنید و تعیین کنید که کدام واکنش‌دهنده‌ها و محصولات با یک ساختار انتقال داده به هم متصل شده‌اند.

  • پیش بینی و تفسیر طیف:

نرم افزار Gaussian09 می تواند طیف های مختلفی از جمله IR و Raman، NMR، UV/Visible، دو رنگی دایره ای ارتعاشی (VCD)، فعالیت نوری رامان (ROA)، دو رنگی دایره ای الکترونیکی (ECD)، پراکندگی چرخشی نوری (ORD)، طیف های فوق ریز، طیف سنجی فرانک-کاندون، هرزبرگ-تلر و فرانک-کاندون/هرزبرگ-تلر را پیش بینی می کند.

  • عرصه های شیمیایی متنوع را کاوش کنید:

نرم افزار Gaussian09 انواع روش‌های انرژی بسیار دقیق را برای پیش‌بینی مقادیر ترموشیمیایی، فتوشیمی و سایر فرآیندهای حالت برانگیخته ارائه می‌دهد و اثرات حلال را می‌توان هنگام بهینه‌سازی ساختارها و پیش بینی بیشتر خواص مولکولی در نظر گرفت.

در مورد GaussView بیشتر بدانید

GaussView

GaussView یک رابط کاربری گرافیکی است که برای کمک به شما در آماده سازی ورودی برای ارسال به نرم افزار Gaussian و بررسی گرافیکی خروجی که Gaussian تولید می کند طراحی شده است. GaussView با ماژول محاسباتی Gaussian ادغام نشده است، بلکه یک پردازنده front-End/back-End برای کمک به استفاده از Gaussian است. GaussView سه مزیت اصلی را برای کاربران Gaussian فراهم می کند.

۱- GaussView یک تسهیلات تجسم پیشرفته را به شما ارائه می دهد.

۲- GaussView تنظیم بسیاری از انواع محاسبات گاوسی را آسان می کند.

۳- GaussView به شما امکان می دهد نتایج محاسبات گاوسی را با استفاده از انواع تکنیک های گرافیکی بررسی کنید.

License های نرم افزار Gaussian

در گذشته نرم افزار Gaussian به دلیل شرایط مجوز خود، بحث هایی را برانگیخته است که محققانی که بسته‌های نرم‌افزاری رقیب را توسعه می‌دهند، مجاز به استفاده از این نرم‌افزار نیستند. برخی از دانشمندان این گونه موارد را بیش از حد محدود کننده می دانند. گروه ناشناس bannedbygaussian.org فهرستی از دانشمندانی را منتشر کرده است که مجاز به استفاده از Gaussian نیستند.

این اظهارات توسط جیم گیلز در سال ۲۰۰۴ در Nature نیز تایید شد. این مناقشه همچنین در سال ۱۹۹۹ توسط Chemical and Engineering News مورد توجه قرار گرفت و در سال ۲۰۰۰، انجمن جهانی شیمیدانان نظری، همه پرسی از اعضای هیئت اجرایی خود را در این مورد برگزار کرد که با اکثریت آرا (۲۳ از ۲۸) قطعنامه مخالف مجوزهای محدود کننده را تصویب کرد.

موسسه Gaussian صحت این توصیفات از سیاست و اقدامات خود را رد می کند و خاطر نشان می کند که همه موسسات فهرست شده در واقع مجوزهایی برای همه دارند، بجز محققانی که مستقیما رقیب هستند. آنها همچنین ادعا می کنند که عدم صدور مجوز به رقبا یک روش استاندارد در صنعت نرم افزار است و اعضای جامعه همکاری گاوسی از موسسات رقیب مجوز دریافت نکرده اند.

با شرکت در دوره کارآموزی طراحی دارو ژنیران، دانش خود را درباره نرم افزار Gaussian افزایش دهید:

دوره مهارت آموزی طراحی دارو

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *