نرم افزار VMware Workstation: ابزاری برای مجازی سازی

نرم افزار VMware Workstation

مجازی سازی با نرم افزار VMware Workstation7

نرم افزار VMware Workstation Pro معروف به VMware Workstation است که روی نسخه های 64 سیستم عامل های ویندوز و لینوکس قابل اجرا می باشد. نرم افزار VMware Workstation به کاربران امکان می‌دهد ماشین‌های مجازی (VM) را روی یک ماشین فیزیکی راه‌اندازی کنند و از آن‌ها به طور همزمان با ماشین میزبان استفاده کنند. هر ماشین مجازی می تواند سیستم عامل خود را اجرا کند، از جمله نسخه های Microsoft Windows، Linux، BSD و MS-DOS.

نرم افزار VMware Workstation توسط کمپانی VMware توسعه یافته و فروخته می‌شود. یک نسخه رایگان به نام VMware Workstation Player که با نام VMware Player معروف است تا زمان انتشار VMware Workstation12 در سال ۲۰۱۵ ایجاد شده بود که برای اهداف غیر تجاری استفاده می شد. مجوز سیستم عامل برای استفاده از موارد اختصاصی مانند ویندوز مورد نیاز است. ماشین های مجازی لینوکس آماده که برای اهداف مختلف راه اندازی شده اند از چندین منبع در دسترس هستند.

نرم افزار VMware Workstation از پل زدن آداپتورهای شبکه میزبان موجود و به اشتراک گذاری درایوهای دیسک فیزیکی و دستگاه های USB با یک ماشین مجازی پشتیبانی می کند. این می تواند درایوهای دیسک را شبیه سازی کند. یک فایل ISO را می توان به عنوان یک درایو دیسک  مجازی نصب کرد و درایوهای هارد دیسک مجازی به صورت فایل های .vmdk پیاده سازی می شوند.

نرم افزار VMware Workstation Pro می‌تواند وضعیت یک ماشین مجازی را در هر لحظه ذخیره کند. این عکس‌های فوری را می‌توان بعدا بازیابی کرد و عملا ماشین مجازی را به حالت ذخیره‌شده برمی‌گرداند. نرم افزار VMware Workstation شامل توانایی گروه بندی چندین ماشین مجازی در یک پوشه است. سپس ماشین‌های موجود در چنین پوشه‌ای را می‌توان به عنوان یک شی واحد روشن و خاموش کرد که برای آزمایش محیط‌های پیچیده سرور مفید است.

آینده توسعه و تغییرات نرم افزار VMware Workstation

 

نرم افزار VMware Workstation
محیط نرم افزار VMware Workstation

نرم افزار VMware Workstation نسخه های ۱۲.۰.۰، ۱۲.۰.۱ و ۱۲.۱.۰ در فواصل زمانی حدود دو ماهه در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. در ژانویه ۲۰۱۶، کل تیم توسعه دهنده VMware Workstation و Fusion منحل شد و همه توسعه دهندگان آمریکایی بلافاصله اخراج شدند. این شرکت اعلام کرد که فعالیت های بازسازی بر وجود خط تولید فعلی تاثیر نخواهد گذاشت و نقش ها و مسئولیت های مرتبط با مشاغل خاص به مناطق و مکان های اداری دیگر منتقل خواهند شد و سرمایه گذاری ها ادامه خواهد یافت.

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۶ نسخه ۱۲.۱.۱ منتشر شد. سپتامبر همان سال، شرکت اعلام کرد که شرکت رو به رشد است. در نتیجه در ۱۳ سپتامبر Workstation 12.5  و Fusion 8.5 به عنوان ارتقاء رایگان منتشر شدند که پشتیبانی از Windows 10 Anniversary edition  و Windows Server 2016 را اضافه کردند. از آن زمان نسخه های ۱۴ در سال ۲۰۱۷، نسخه ی ۱۵ در سال ۲۰۱۸ و نسخه ۱۶ در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.

انواع نرم افزار VMware Workstation

نوع VMware Player از Workstation با عملکرد مشابه اما کاهش یافته آزاد سازی شد. تا زمانی که در سال ۲۰۱۵، Workstation 11 و VMware Player 7 با هم ادغام شدند که تحت عنوان VMware Workstation 12 معرفی گردید.

ابزارهای VMware

ابزارهای VMware، بسته‌ای با درایورها و سایر نرم‌افزارهای موجود برای سیستم‌ عامل‌های مهمان مختلف است که محصولات VMware را پشتیبانی می‌کند، در سیستم‌ عامل‌های مهمان نصب می‌شود تا قابلیت‌ها را اضافه کند. ابزارها هر از گاهی با نسخه ۱۲.۱.۵ در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ به روز می شوند. پشتیبانی از Unity، ویژگی‌ای که با پنهان کردن مانیتور مجازی و ترسیم پنجره‌های برنامه‌های در حال اجرا در ماشین مجازی روی میزبان، امکان ادغام یکپارچه برنامه‌ها را با دسکتاپ میزبان فراهم می‌کند. پشتیبانی Unity برای Windows 10 اضافه شده و برای Linux در Workstation 12 حذف شد.

ماشین های مجازی آماده برای استفاده

بسیاری از ماشین‌های مجازی آماده VM که بر روی VMware Workstation Player، VMware Workstation Pro  و سایر نرم‌افزارهای مجازی‌سازی اجرا می‌شوند، برای مقاصد خاص، چه تجاری چه رایگان، در دسترس هستند. به عنوان مثال ابزار مرورگر مبتنی بر لینوکس رایگان با فایرفاکس یا سایر مرورگرهای نصب شده که می تواند برای مرور ایمن وب استفاده شود. ماشین های مجازی توزیع شده به صورت قانونی فقط دارای سیستم عامل های قابل توزیع آزاد هستند، زیرا سیستم های عامل روی ماشین های مجازی باید دارای مجوز باشند.

با شرکت در کارآموزی طراحی دارو ژنیران دانش خود را در مورد نرم افزار VMware Workstation افزایش دهید:

دوره مهارت آموزی طراحی دارو

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *