نیش کنه چگونه باعث آلرژی گوشت می شود؟

نیش کنه چگونه باعث آلرژی گوشت می شود؟

 

اخبار سلامتی

یک مطالعه رویکرد های ژنتیکی جدیدی را ارائه می‌دهد…

کنه ها عنکبوتیان کوچک و انگلی هستند که اغلب در فضای باز و در مناطق پوشیده از علف ، سنگ ها، کنده ها و برگ های افتاده یافت می شوند

ساختار بسیاری از مولکول‌های مهمی که در آنافیلاکسی گوشت پستانداران دخیل هستند، کشف شده است، که راه را برای درمان‌های احتمالی آینده باز می‌کند.ساختار ژنتیکی و مولکولی برخی از مولکول های کلیدی مرتبط با آلرژی بالقوه کشنده به گوشت پستانداران ناشی از نیش کنه توسط دانشمندان فاش شده است.

محققان موسسه تحقیقات پزشکی گاروان این مطالعه را رهبری کردند که نحوه تعامل آنتی بادی ها با مولکول قند گالاکتوز-α-1،3-گالاکتوز (آلفا-گال/α-گال)، که در بدن همه پستانداران به استثنای انسان و پستانداران بالاتر ساخته می‌شود چگونه است .این تحقیق از این نظریه  که α-gal به عنوان مولکول کلیدی برای این آلرژی خاص عمل می کند، حمایت می‌کند.

هنگامی که برخی از گونه های کنه، مانند کنه فلج بومی استرالیای شرقی Ixodes holocyclus، افراد را نیش می زنند و آنها را در معرض α-گال قرار می دهند، سیستم ایمنی ممکن است قرار گرفتن در معرض آن را خطرناک تشخیص دهد و باعث واکنش آلرژیک، گاهی اوقات با اثرات کشنده شود.

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، پروفسور دانیل کریست، رئیس بخش درمان آنتی بادی و مدیر مرکز درمان هدفمند در Garvan، تحقیقات مولکولی نشان داد که نوع خاصی از آنتی بادی (3-7) دارای یک پاکت طبیعی است که α-گال  به خوبی در آن قرار می گیرد.

نیش کنه چگونه باعث آلرژی گوشت می شود؟

همچنین اخبار علمی بیشتری را مطالعه فرمایید:

آلرژی غذایی و عدم تحمل غذایی و تفاوت ان ها

فراهم شدن زمینه‌های ساخت واکسن آلرژی به سگ توسط محققان

ارتباط نوشیدن شیر توسط مادر در دوران شیردهی و احتمال بروز آلرژی در کودک

ما بیش از 70 نوع آنتی بادی داریم و این یکی به طور قابل توجهی با شناسایی α-گال بیش از حد تولید شده است. پروفسور کریست می گوید: به نظر می رسد که ما از نظر ژنتیکی مستعد حساسیت به این قند هستیم.

مطالعه جدید که اخیراً در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، راه را برای کاندیدهای بالقوه درمانی برای درمان پاسخ آلرژیک نادر هموار می کند.

مزیت تکاملی واکنش ایمنی به α-گال

دانشمندان خون بیماران مبتلا به آلرژی به گوشت پستانداران را تجزیه و تحلیل کردند تا مشخص کنند کدام آنتی بادی تولید شده است: نوع 3-7 اغلب در پاسخ به α-gal یافت می شد.

داده ها حاکی از یک مزیت تکاملی داشتن پاسخ آنتی بادی است که می تواند علیه α-gal استفاده شود.

پروفسور جوآن رید، یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه از موسسه Westmead می گوید: «انسانها ظرفیت تولید α-گال را در طول تکامل از دست دادند، اما ما نمی دانیم چرا. “شرایطی مشابه محافظت در برابر بیماری های عفونی.”

پروفسور کریست به تحقیقات اخیر در مورد مالاریا اشاره می کند که نشان می دهد انگل پلاسمودیوم دارای پوشش α-گال روی سطح خود است. پاسخ سریع ایمنی به α-گال می‌تواند انگل را قبل از تسلط بر آن نابود کند و از فرد در برابر مالاریا محافظت کند.

NSW یک کانون جهانی برای آلرژی به گوشت پستانداران ناشی از نیش کنه است

منطقه شمالی سیدنی با بیش از 1800 مورد گزارش شده و بالاترین شیوع در جهان، یک نقطه داغ جهانی برای آلرژی به گوشت پستانداران است. منطقه داخلی ساحل آفتاب در اطراف Maleny در کوئینزلند نیز یکی دیگر از نقاط داغ است که کنه فلج (Ixodes holocyclus) در آن نواحی یافت می شود.

 

پروفسور شریل ون نونن، متخصص آلرژی در بیمارستان سواحل شمالی سیدنی و یکی از نویسندگان مقاله، اولین پزشکی بود که گزش کنه را با آلرژی به گوشت پستانداران مرتبط کرد. او می گوید: «هفته ای نیست که من دو نفر را با این آلرژی نبینم.

اینکه چرا برخی افراد دچار آنافیلاکسی می شوند و برخی دیگر هرگز پاسخ نمی دهند ناشناخته است. پروفسور ون نونن می گوید که  پاسخ دادن یا ندادن می تواند به تعداد نیش کنه، میزان بزاق تزریق شده ویا حساسیت ژنتیکی مربوط باشد.

پروفسور ون نونن می گوید که مواجهه زمانی اتفاق می افتد که α-گال موجود در بزاق گونه های خاصی از کنه ها در حین گزش تزریق شود. او می گوید حدود یک سوم افرادی که به α-گال حساسیت دارند، علائم حساسیت به گوشت پستانداران را نشان می دهند. و یک نیش دیگر می تواند پاسخ آلرژیک را بیش از دو برابر کند. برخی از افراد مبتلا به آلرژی شدید ممکن است تحت تاثیر وجود فرآورده های گوشتی در مواد غذایی مانند آب گوشت گاو، پنیرهای نرم مانند پنیر فتا یا بز یا حتی ژلاتین قرار گیرند.

نیش کنه چگونه باعث آلرژی گوشت می شود؟

همکاری راهی به سوی تعالی علم است

پروفسور رابرت برینک، مدیر ستون تحقیقات ترجمه در Garvan، برتری و ماهیت کار بین رشته ای را برجسته می کند. موسسه تحقیقات پزشکی گاروان دارای توانایی های پیشرو در جهان در علم آنتی بادی و ژنومیک است. این مطالعه این دو زمینه را ترکیب می‌کند تا درک ما را از حساسیت به گوشت پستانداران ، یک مسئله مهم در زمینه سلامتی و رو به افزایش برای استرالیا، و به‌ویژه برای NSW، افزایش دهد.

منبع 

مترجم : نسترن عاشوری

همچنین مطالب علمی بیشتری را مطالعه فرمایید:

 تزریقات درون رگی، زیر جلدی و عضلانی

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

2 دیدگاه برای “نیش کنه چگونه باعث آلرژی گوشت می شود؟

    • Admin گفته:

      سلام دوست عزیز همه دوره های ژنیران مختص رشته زیست شناسی و گرایش ها، پزشکان و افرادی است که بین رشته ای پژوهش یا کار میکنند. لطفا پیج زیر را مشاهده کنید:
      کارآموزی های ژنیران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *