انسان ها پروتئین کمتری از گوشت گیاهی نسبت به گوشت معمولی جذب می‌کنند

گوشت گیاهی

گوشت گیاهی نسبت به گوشت معمولی (سفید یا قرمز) پروتئین کمتری به سلول‌های انسان می‌رساند

اخبار سلامتی

تلاش برای تولید گوشت‌های گیاهی در حال حاضر حمایت‌های قابل توجهی را به دست آورده است. با این حال، با وجود این واقعیت که گیاهان غنی از پروتئین، مانند سویا، اغلب به عنوان بخشی از غذا مورد استفاده قرار می‌گیرند، مشخص نیست که چه مقدار از پروتئین آن‌ها وارد سلول‌های انسانی می‌شود.

در یک مطالعه که اخیرا در مجله شیمی کشاورزی و غذایی انجمن شیمی آمریکا منتشر شده است، محققان گزارش می‌دهند که پروتئین‌های موجود در یک مدل جایگزین گیاهی به راحتی توسط سلول‌ها جذب نمی‌شوند.

تقریباً هر نوع گوشت جایگزین، از گوشت چرخ کرده تا ماهی، اکنون برای خرید در دسترس مصرف کنندگان است. گیاهان به صورت پودر خشک می‌شوند و با ادویه‌ها ترکیب می‌شوند تا ظاهر و بافت شبیه به گوشت واقعی را شبیه سازی کنند.

همچنین اخبار علمی بیشتری را مطالعه فرمایید:

آیا روغن کانولا می‌تواند مضر باشد؟

گریپ فروت سرشار از مواد مغذی می‌باشد و بر سلامت افراد تاثیر مثبتی می‌گذارد

از آنجایی که گیاهانی که برای تولید گوشت گیاهی از آنها استفاده می‌شود میزان پروتئین و چربی‌های ناسالم آنها کم است، این محصولات اغلب سالم‌تر از گوشت‌های حیوانی در نظر گرفته می‌شوند. با این حال، آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان داده‌اند که میزان تجزیه پروتئین‌های مدل‌های جایگزین گوشت واقعی به پپتیدها نسبت به پروتئین‌های گوشت واقعی کم‌تر است.

 

گوشت گیاهی

اوسوالدو کامپانلا (Osvaldo Campanella )، دا چن (Da Chen) و همکارانش می‌خواستند یک قدم فراتر بروند و بررسی کنند که آیا سلول‌های انسانی می‌توانند مقادیر مشابهی از پپتیدها را از یک مدل جایگزین گوشت واقعی جذب کنند یا خیر.

محققان یک مدل جایگزین گوشت ساخته شده از سویا و گلوتن گندم را با فرآیند اکستروژن ایجاد کردند. مواد این محصول دارای قطعات فیبری بلند بود (درست مانند مرغ). در ادامه قطعات پخته شده مدل جایگزین و گوشت مرغ با آنزیمی که انسان برای هضم غذا از آن استفاده می‌کند، تجزیه و شکسته شد.

آزمایش‌ها نشان داد که پپتیدهای مدل جایگزین گوشت نسبت به گوشت مرغ کمتر در آب محلول هستند و همچنین به خوبی توسط سلول‌های انسانی جذب نمی‌شوند. با این مطالعه جدید، محققان می‌گویند گام بعدی شناسایی مواد دیگری است که می‌تواند به افزایش جذب پپتید مدل‌های جایگزین‌گوشت گیاهی کمک کند.

این مطالعه توسط کالج علوم غذایی، کشاورزی و محیط زیست در دانشگاه ایالتی اوهایو حمایت شد.

همچنین مطالب علمی بیشتری بخوانید:

بیماری‌های پریون و ۷ علائم آن

تعیین غلظت پروتئین ها به روش بیوره

منبع

مترجم:مهندس محمدمعین باشی

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *