پمادهای مخصوص می‌توانند خال‌های بزرگ مادرزادی را از بین ببرند و از سرطان پوست پیشگیری کنند

پمادهای مخصوص می‌توانند خال‌های بزرگ مادرزادی را از بین ببرند و از سرطان پوست پیشگیری کنند

اخبار سلامتی

روش درمان جدید می‌تواند به از بین بردن خال‌های عظیم و گسترده مادرزادی کمک کند.

سرطان پوست شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. هر روز تقریباً 9500 نفر در ایالات متحده به سرطان پوست مبتلا می‌شوند. سرطان پوست به سه نوع طبقه‌بندی می شود:

کارسینوم سلول بازال

کارسینوم سلول سنگفرشی

ملانوم.

ملانوم که کشنده‌ترین شکل سرطان پوست است در سلول‌هایی ایجاد می‌شود که ملانین، رنگدانه‌ای که به پوست شما رنگ می‌دهد، ایجاد می‌شود. اگرچه علت دقیق همه ملانوم‌ها ناشناخته است، ولی قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (چه از نور خورشید باشد و چه از جاهای دیگر) خطر ابتلا به ملانوم را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، افرادی که دارای خال‌های زیاد یا خال‌های غیر طبیعی هستند، بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست هستند.

پمادهای مخصوص می‌توانند خال‌های بزرگ مادرزادی را از بین ببرند و از سرطان پوست پیشگیری کنند

 

از هر 20000 نوزاد، یک نوزاد با یک خال مادرزادی بزرگ متولد می‌شود که یک نوع خال رنگدانه‌ای بزرگ است که می‌تواند قسمت زیادی از صورت و بدن را بپوشاند. به دلیل ظاهر خال و احتمال تبدیل آن به سرطان پوست در آینده، بسیاری از والدین تصمیم می‌گیرند که فرزندان خود را تحت عمل جراحی بزرگ برای برداشتن کل ضایعه قرار دهند که می‌تواند منجر به زخم‌های بزرگ و دائمی شود.

محققان در بیمارستان عمومی ماساچوست (MGH)  چندین مدل پیش بالینی از این عارضه ایجاد کرده‌اند و از آن‌ها برای نشان دادن اینکه می‌توان چند پماد روی پوست استفاده کرد و باعث پسرفت ضایعات شد، استفاده کرد. یک داروی موضعی نیز در برابر سرطان پوست محافظت می‌کند. نتایج آنها در ژورنال Cell در 12 می 2022 منتشر شد.

همچنین اخبار  بیشتری بخوانید:

تاثیر رژیم غذایی پر فیبر بر ایمونوتراپی بیماران مبتلا به سرطان پوست ملانوما

ساخت پوست مصنوعی، جایگزینی برای تست های حیوانی

اندازه گیری اطلاعات قلبی در ساعت‌ هوشمند چقدر دقیق است؟ دقت این اندازه گیری به رنگ پوست شما بستگی دارد!

نویسنده ارشد دیوید ای. فیشر(David E. Fisher)  پزشک و استاد دانشگاه، مدیر برنامه ملانوما در مرکز سرطان MGH و مدیر مرکز تحقیقات زیست شناسی پوستی MGH اشاره کرد.”هدف مطالعه ما ایجاد یک سری از مدل‌های جانوری طراحی شده برای مشخص کردن ویژگی‌های بیولوژیکی کلیدی این ضایعات و آزمایش درمان‌های دارویی و روش‌های غیرجراحی برای پوست بود که هدف آن عقب نشینی سلول‌های خال و در نتیجه رفع نیاز به درمان‌های جراحی بود.

این مدل‌ها شامل موش‌هایی بودند که برای بیان ژنی به نام NRAS اصلاح شده بودند. این ژن حاوی جهشی است که باعث ایجاد اکثر خال‌های غول‌پیکر مادرزادی در افراد می‌شود. فیشر و همکارانش از این مدل‌ها برای بررسی مراحل مختلف این خال‌ها استفاده کردند تا درک بهتری از چگونگی پیدایش و رشد آن‌ها داشته باشند.

علاوه بر این، هنگامی که دانشمندان از حیوانات برای ارزیابی کاربردهای موضعی داروهای منفرد یا ترکیبی (که مسیرهای سیگنالینگ شناخته شده توسط جهش‌های NRAS را مهار می‌کنند) استفاده کردند، متوجه شدند که چندین درمان منجر به پسرفت خال قابل توجهی می‌شود.

علاوه بر این، پس از سه روش درمانی، با استفاده از دارویی که باعث ایجاد نوعی پاسخ التهابی پس از تجویز موضعی روی پوست می‌شود، خال ها به طور کامل پسرفت کردند. این درمان همچنین عامل مقاومت کامل در برابر ایجاد سرطان پوست در موش‌ها می‌شود.

پمادهای مخصوص می‌توانند خال‌های بزرگ مادرزادی را از بین ببرند و از سرطان پوست پیشگیری کنند

فیشر می‌گوید: «امیدواریم این یافته‌ها زمینه را برای اصلاحات بیشتر با هدف آزمایش مستقیم چنین درمان‌های پوستی روی بیماران مبتلا به خال‌های غول‌پیکر مادرزادی فراهم کند. این تحقیقات شامل مطالعات اضافی در مورد ایمنی، افزایش بالقوه اثربخشی بیشتر و تجزیه و تحلیل بیشتر مکانیسم‌های اساسی خواهد بود.

اهداف کلی این تحقیقات پیشگیری از ابتلا به ملانوم در این بیماران و همچنین جلوگیری از عوارض جدید ناشی از این موارد است.

منبع

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *