کافئین بیشتر، نوزادان کوچکتر

اخبار سلامتی

کافئین بیشتر، نوزادان کوچکتر: بر اساس مطالعه محققان موسسه ملی بهداشت ، زنان بارداری که به طور متوسط در روز تقریباً نصف فنجان قهوه مصرف می‌کنند ، نسبت به زنان بارداری که از نوشیدنی های کافئین دار استفاده نمی کنند ، نوزادان کوچکتری خواهند داشت.

محققان دریافتند كه كاهش متناوب اندازه و توده بدن بدون چربی برای نوزادانی كه مادران آنها زیر 200 میلی گرم كافئین در روز مصرف می كنند – حدود دو فنجان قهوه – خطراتی را برای جنین افزایش می دهد. اندازه کوچکتر تولد می تواند نوزادان را در معرض خطر بالاتر چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت در زندگی قرار دهد.

 

کافئین بیشتر، نوزادان کوچکتر

 

دکتر گرانتز گفت: “تا اینجایی که متوجه شدیم ، نتایج ما نشان می دهد که بهتر است مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین در دوران بارداری محدود شود یا از آن چشم پوشی کرد.همچنین ایده خوبی است که زنان در مورد مصرف کافئین در دوران بارداری با پزشکان خود مشورت کنند.”

مطالعات قبلی مصرف زیاد کافئین (بیش از 200 میلی گرم کافئین در روز) در دوران بارداری را به کوچک بودن نوزادان برای سن حاملگی (مرحله بارداری) یا در معرض خطر محدودیت رشد داخل رحمی مرتبط دانست. با این حال ، مطالعات در مورد مصرف متوسط کافئین روزانه (200 میلی گرم یا کمتر) در دوران بارداری نتایج مختلفی را ایجاد کرده است. برخی از آنها خطرات مشابهی را برای وزن کم و سایر نتایج بد هنگام تولد پیدا کرده اند ، در حالی که دیگران چنین ارتباطی را پیدا نکرده اند.

اخبار بیشتری راجع به سلامتی و کافئین بخوانید:

کافئین می‌تواند برخی از علائم ADHD اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی را درمان کند!

تاثیر کافئین بر مغز جنین در رحم

 

نویسندگان مطالعه فعلی خاطرنشان کردند که بسیاری از مطالعات قبلی عوامل دیگری را که می توانند بر اندازه تولد نوزاد تأثیر بگذارند ، از جمله تغییر در مقدار کافئین در نوشیدنی های مختلف و سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری را در نظر نگرفتند.

برای مطالعه خود ، محققان داده ها را در مورد بیش از 2000 زن با تنوع نژادی و قومی در 12 سایت بالینی که از هفته 8 تا 13 بارداری ثبت نام کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند. این زنان غیر سیگاری بودند و هیچ مشکلی از نظر سلامتی قبل از بارداری نداشتند.

از هفته های 10 تا 13 بارداری ، زنان نمونه خون تهیه کردند که بعداً از نظر کافئین و پاراکسانتین تجزیه و تحلیل شد ، ترکیبی که هنگام تجزیه کافئین در بدن تولید می شود. زنان همچنین مصرف روزانه نوشیدنی های کافئین دار (قهوه ، چای ، نوشابه و نوشیدنی های انرژی زا) را در هفته گذشته گزارش کردند – یک بار در زمان ثبت نام و به طور دوره ای در طول بارداری.

در مقایسه با نوزادان متولد شده از زنان بدون کافئین در خون یا کمترین سطح کافئین ، نوزادان متولد شده از زنانی که بالاترین سطح کافئین خون را در هنگام ثبت نام داشتند به طور متوسط هنگام تولد 84 گرم سبک تر بودند، 0.44 سانتی متر کوتاه تر بودند ، و دور سر آن ها نیز 0.28 سانتیمتر کوچکتر بود.

طبق تخمین ها براساس نوشیدنی های مصرفی زنان ، زنانی که حدود 50 میلی گرم کافئین در روز مصرف می کنند (معادل یک و نیم فنجان قهوه) نوزادانشان 66 گرم سبک تر از نوزادان زنانی هستند که کافئین مصرف نمی‌کنند. همچنین ، نوزادان متولد شده از مصرف‌کنندگان کافئین دارای 0.32 سانتی متر دور ران کوچکتر بودند.

کافئین بیشتر، نوزادان کوچکتر

 

محققان خاطرنشان کردند که اعتقاد بر این است که کافئین باعث انقباض عروق خونی در رحم و جفت می شود که می تواند خون رسانی به جنین را کاهش داده و رشد را مهار کند. به همین ترتیب ، محققان معتقدند که کافئین می تواند به طور بالقوه هورمون های استرس جنین را مختل کند ، نوزادان را در معرض خطر افزایش وزن سریع پس از تولد و چاقی در زندگی بعدی ، بیماری های قلبی و دیابت قرار دهد.

محققان نتیجه گرفتند که یافته های آنها نشان می دهد که حتی مصرف متوسط کافئین نیز ممکن است با کاهش رشد جنین همراه باشد.

مطالب علمی بیشتر راجع به سلامتی بخوانید:

مه مغزی چیست؟

آشنایی با نمونه گیری پاشنه پا نوزادان

 

منبع خبر

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

0 / 5. تعداد رای دهندگان: 0

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *