دوره مهارت آموزی جامع پژوهش و چاپ مقاله

آزمایشگاه ژنیران برگزار کننده دوره کارآموزی جامع پژوهش و چاپ مقاله (کارگاه جامع پژوهش و چاپ مقاله) بصورت نیمه خصوصی می‌باشد.

۳۰ ساعت آموزش در ۱۰ جلسه (یک جلسه آخر امتحان) هفته‌ای ۳ روز، در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه

کلاس های این دوره به صورت نیمه خصوصی (۶ تا ۱۰ نفره) برگزار میگردد.

با اعطای مدرک از آزمایشگاه ژنیران-انجمن بیوتکنولوژی کشور و ITE لندن

شروع دوره:

  • ۵ شهریور (آنلاین)

هزینه دوره:

۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

برای ثبت نام کافیست فقط 20 درصد هزینه کل را بپردازید. 80 درصد باقی مانده را می توانید در اقساط 3 ماهه با چک صیادی پرداخت کنید. اطلاعات بیشتر

مشاوره رایگان
جهت ثبت نام کلیک کنید

سرفصل های دوره کارآموزی جامع پژوهش و چاپ مقاله

دوره کارآموزی جامع پژوهش و چاپ مقاله

روزهای برگزاری کارآموزی مقاله نویسی چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت 17 می‌باشد

آشنایی با انواع مقالات، ژورنال ها و انتشارات و جستجو، ارزیابی و انتخاب ژورنال

در این بخش، با انواع مقالات در زمینه های مختلف و نحوه طبقه بندی سرفصل های آن ها آشنا خواهید شد. همچنین، ژورنال ها و انتشارات معتبر مورد بررسی قرار می گیرند. علاوه بر این، نحوه جستجو و بررسی ژورنال های مختلف و سپس انتخاب ژورنال برای ارسال مقاله آموزش داده می شود.

نقطه شروع پژوهش و پروپوزال نویسی

بسیار مورد اهمیت است که هر محققی در نقطه شروع پژوهش به چرایی آن پی ببرد. در این بخش، در مورد چرایی پژوهش و نحوه انتخاب موضوع و پروپوزال نویسی برای موضوع انتخاب شده صحبت خواهد شد و محقق مهارت پروپوزال نویسی را هم راستا با بررسی و تعیین چرایی و زمینه پژوهش کسب می کند.

جستجو و دانلود مقاله و رفرنس دهی با اندنوت (Endnote)

برای تبدیل به یک پژوهشگر موفق، شما نیاز دارید که مهارت جستجوی صحیح مقاله را کسب کنید. در این بخش، یاد خواهید گرفت که در یک زمینه خاص هم جستجوی عادی و هم پیشرفته انجام دهید. همچنین، رفرنس‌دهی با نرم افزار اندنوت آموزش داده می شود.

نگارش مرور ادبیات (پیشینه پژوهش)

مرور ادبیات یا همان پیشینه پژوهش یکی از مهم ترین قسمت های هر پژوهشی است که اهمیت آن در انتخاب موضوع، ایده پردازی، پروپوزال نویسی و نگارش مقاله نمود پیدا می کند. در این بخش، نگارش مرور ادبیات به طور کامل آموزش داده می شود.

تبدیل مرور ادبیات به مقاله مروری استاندارد

بعضی مواقع، پژوهشگر به تبدیل مرور ادبیات نگارش شده برای مقاله و پایان نامه علاقه‌مند می شود. در این بخش، فرا خواهید گرفت که چطور مرور ادبیاتی که در بخش های قبلی نوشته اید را به مقاله مروری استاندارد تبدیل کنید.

نحوه استفاده درست از ابزارهای هوش مصنوعی

در دنیای امروزی، استفاده از هوش مصنوعی در زمینه های مختلف در حال افزایش است. در مورد تحقیق و پژوهش نیز ابزار هوش مصنوعی مختلفی توسعه یافته اند که استفاده از آن ها با رعایت قوانین و مقررات خاصی بلامانع است. در این بخش، این ابزار و نحوه استفاده صحیح از آن ها در پژوهش و مقاله نویسی به طور کامل آموزش داده می شوند.

نحوه بررسی سرقت ادبی (پلاجیاریسم)

سرقت ادبی (پلاجیاریسم) یعنی کپی برداری از متن مقالات، کتاب ها و پایان نامه ها بدون تغییر، که یکی از عمده تخلفات پژوهشی می باشد. برای بررسی درصد سرقت ادبی باید از ابزارهای استاندارد و تایید شده توسط انتشارات بین المللی استفاده شود که در این بخش به معرفی و نحوه استفاده از آن ها پرداخته می شود.

پارافریز یا نگارش اورجینال برای رفع سرقت ادبی (پلاجیاریسم)

قدم بعد از بررسی سرقت ادبی (پلاجیاریسم) متن مقاله، رفع این تخلف پژوهشی است. در این بخش، به روش های نگارشی اعم از پارافریز و نگارش اورجینال برای رفع این سرقت ادبی پرداخته می شود.

نحوه ارزیابی و ویرایش مقاله از لحاظ زبانی و ساختاری

یکی از مهم ترین فاکتورهای نگارش مقاله باکیفیت بین المللی در هر زمینه ای، بالا بودن کیفیت نگارش آن از لحاظ زبانی می باشد. در این بخش، ابزارهای بررسی مقاله و متون علمی از لحاظ زبانی (انگلیسی) معرفی شده و نحوه استفاده از آن ها مقاله آموزش داده می شوند. همچنین در این بخش، مهم ترین نکات مربوط به ادیت انگلیسی مقاله آموزش داده می شوند.

نحوه اخذ مجوز برای شکل های دارای کپی رایت

برخی مواقع، پژوهشگر نیاز دارد که از شکل های مقالات، پایان نامه ها و کتاب های منتشر شده استفاده کند. برای این کار، بایستی مجوزهای مربوط با آن شکل ها از انتشارات مبدا اخذ گردد که در این بخش به طور کامل آموزش داده می شود.

تنظیم مقاله بر اساس گایدلاین ژورنال هدف

مرحله بعد، بررسی صفحه ی راهنمای ژورنال انتخاب شده برای ارسال مقاله است که یکی از مهم ترین بخش های مربوط به سابمیت مقاله می باشد. در این بخش، نحوه آماده سازی و تنظیم مقاله بر اساس گایدلاین (راهنمای) ژورنال به طور کامل آموزش داده می شود.

نحوه سابمیت مقاله به ژورنال هدف

نگارش هایلایت ها، کاورلتر برای سردبیر، بیانیه ها، قراردادها و غیره از مواردی هستند که در این بخش به طور کامل آموزش داده می شوند. سپس، به آموزش نحوه سابمیت مقاله به طور کامل و مرحله به مرحله پرداخته می شود.

انجام ریوایز مقاله، نگارش جوابیه و ارسال آن

مرحله پس از داوری مقاله در ژورنال، مرحله مهم Revision است که نویسندگان بایستی موارد و کامنت های داوران را مطالعه کرده و مقاله را طبق این نظرات اصلاح کرده، به هر کامنت جواب مستقل ارائه داده و مقاله اصلاح شده و جوابیه را ریسابمیت کنند که این موارد در این بخش به طور کامل آموزش داده می شوند.

پروف بعد از پذیرش مقاله

بعد از ارسال نامه پذیرش (اکسپت) مقاله، ژورنال از نویسندگان می خواهد که برای آخرین بار مقاله بررسی شود تا اشکالات جزئی نگارشی و املایی رفع گردد که در این بخش به طور کامل آموزش داده می شود.